Zoeken in WijnWijs.eu

Eten & kookboeken (300x250)
Navigatiesytemen (300x250)

Wie is online?

We hebben 21 gasten en geen leden online

RSS-feed

Please update your Flash Player to view content.

Klik op de foto's voor een vergroting.


 

Alcohol weert Alzheimer bij 60-plussers

Wie 60-plusser is en geen alcohol drinkt loopt een groter risico op Alzheimer, dan wie wel van een glaasje houdt. En dat is geen propaganda van het wijn- of bierfront, maar uiterst recent wetenschappelijk bewezen. Tussen de 1 en 28 glazen alcohol per week, vermindert het risico op Alzheimer of andere vormen van dementie met 45 % voor mannen en met 27 % voor vrouwen. Drie hooggeleerde onderzoekers van de Amerikaanse Associatie of Gereatric Psychiatry kwamen tot die uitspraak na analyse van 15 verschillende studies op dit terrein. Daarbij waren zo'n 28000 ouderen betrokken. Het verband tussen alcoholgebruik en verminderde kans op dementie is al eerder in deelstudies aan de orde geweest. Maar nog niet eerder hadden de bevindingen betrekking op zo'n ruime populatie 60-plussers. Voor de samenvatting van de resultaten zie de website: The American Journal of Gereatric Psych"

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen