Please update your Flash Player to view content.
Klik op de foto's voor een vergroting.
Witte wijn slecht voor gebit
Vooral witte wijn is slecht voor je gebit. Drink je die wijn vaak dan wordt daardoor het calcium in tanden en kiezen sterker aangetast dan wanneer je rode wijn drinkt. Dat hebben wetenschappers van de Duitse Johannes Gutenberg Universiteit na onderzoek vastgesteld. Wijnoogstjaar of alcoholpercentage spelen daarbij geen rol. Wel de zuurgraad van de wijn en de tijd dat die met het gebit in contact is geweest. Riesling bleek in dit onderzoek de ergste boosdoener. Wie bij z



