Please update your Flash Player to view content.
Klik op de foto's voor een vergroting.
Wijn en zwangerschap
Zwangere vrouwen kunnen beter van de wijn afblijven, is ons altijd voorgehouden. Het zou de vrucht schade kunnen toebrengen. Maar aan de overkant van het Kanaal zijn ze daar niet langer van overtuigd. Een Brits onderzoek onder 11.500 kinderen, geboren tussen 2000 en 2002 heeft uitgewezen dat matige alcoholconsumptie bij de moeders tot gevolg heeft dat kinderen op 5-jarige leeftijd beter presteren, in vergelijking met leeftijdgenootjes met niet-drinkende moeders. Ze veroorzaken minder moeilijkheden en zijn ook minder hyperactief. Bovendien is vastgesteld dat de jongens vooral een taalvoorsprong hebben en dat de meisjes zich visueel onderscheiden. De studie is gepubliceerd in de Britse Journal of Epidemiologie and Community Health.


